Passa er SSU, här kommer MUF

Herre gud, och fru gud - och alla barnen gud!
Läste precis i "punkt.se" om Mona Sahlin's första maj tal. Det är fruktansvärt hur en människa kan ha såna felaktiga bilder av hur sverige ser ut! Hon menar ju att moderaterna endast och enbart förstör Sveriges välfärd - när sanningen är tvärtom.
Moderaterna kallar ju sig själva för "Det nya arbetarpartiet" vilket sossarna tycker är felaktigt eftersom dem anser sig vara "Arbetarpartiet". Men faktum är ju att Socialdemokraterna är ju "Bidragspartiet".

Men det kanske är jag som har fel? Jag menar om man jämför de olika minstrarna och deras kompetens så kanske sossarna trots allt är bättre?
De har ju trots allt Mona Sahlin, Laila Freivalds, Anna Sjödin, Göran Persson, Pär Luder.....förlåt, Nuder menar jag, Jens Horbock.....(eller är det Orback?)
Medan alliansen har Fredrik Reinfeldt, Carl Bildt, Sven-Otto Littorin, Anders Borg, Jan Björklund, Beatrice Ask.
Nä, sossarna har nog snäppet mer kompetenta ministrar, så är det nog.....(Jag hoppas ironin gick fram)

En intressant sak är ju det här med a-kassan som alliansen har sänkt ganska rejält. Sossarna skriker ju skitmycket om det, men faktum är att oavsett vem som hade vunnit valet 2006 så hade a-kassan blivit tvungen att sänkas. Alltså, om sossarna vinner valet 2010 så kommer de inte, rent ekonomiskt sett, kunna återgå till den ursprungliga a-kassan. Eftersom vi har så jävla många andra bidrag i Sverige.

Men självklart till valet så måste man ju tänka till ordentligt, vill vi ge bort halva våran lön till latmaskar som ligger hemma och kliar sig nånstans och får ut lika mycket pengar i handen som jag - som har pluggat i flera år och har ett jobb?
Eller vill vi behålla största delen av våran lön själva, och se till att få ut de "stackarna" som ligger hemma?

Valet 2010 är ganska självklart för mig - Jag röstar på ett fortsatt moderatstyrt Sverige!

//Stolt medlem av MUF

Kommentarer
Postat av: Max

Nej! Inte MUF!
Här ser vi hur förbannat dåligt det går för vårat land när högerextremisterna regerar.
Vi måste ju införa kommunism, det vet ju alla!

2007-05-02 @ 19:44:41
Postat av: Joakim

Kommunismen vet ju alla inte fungerar, det är ju bara att se på Lars Ohly

Postat av: Sturken

De är rätt!! de ska vara moderat :D äntligen någon som är på samma sida :)

2007-05-04 @ 18:19:48
Postat av: Tove

:|

2007-05-05 @ 16:45:58
URL: http://tovsan.blogg.se
Postat av: Ylva

Det här trodde jag inte om dig, Joakim.

2007-05-09 @ 13:37:20
URL: http://bertskor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback