En fantastisk morgon...

Hej och God Morgon stockholm och världen!

Jag har nu varit vaken i en och en halv timme och räknat igenom hela kapitel 5 i "matte tretusen", eftersom jag inte hittar min matte bok så tänkte jag att det är lika bra att göra liknande uppgifter i den andra boken.
Det värsta i kråksången är att jag tror att jag vet vart "Deltaboken" ligger, och det är här inne i mitt rum =P
Men men, jag föredrar "matte tretusen", den påminner på ett härligt sätt om "matte till tusen" som Bengt på ett så underbart sätt höll på att kväva mig med under tre års tid.
Vilka underbara minnen man har från den tiden med Bengt.

Bland annat som den gången när jag och Max hade räknat en hel sida och kommer till sista uppgiften på sidan och våran räknemetod fungerar inte. Hur gör man då?
Jo, man ropar på Bengt.
Bengt anländer, inte allt för glad, till vårat bord och frågar vad problemet gäller.
Vi visar upp både matteboken och våra räknehäften för att han ska se hur vi har gjort ett tappert försök att räkna den omöjliga ekvationen.

Bengt skiner upp och börjar skratta. Jag och Max tittar på varandra och fattar nada. Sedan säger Bengt med STOR entusiasm att "Ni får räkna om hela sidan, ni har ju använt nåt jävla hemmabygge här"
Vad fan, han kallade vårat sätt att räkna för hemmabygge, jag känner hur ilskan växer inom mig, men snart så inser jag var budskapet var när Max börjar protestera om att slippa räkna om allt.

Jag minns dock inte hur det gick, men antagligen så stod Bengt på sig och tyckte att vi skulle räkna om, medans vi sa Nej och sket fullständigt i vad han sa.
Jag menar, det är ju mest sannolikt att vi gjorde så eftersom att vi (nästan) alltid gjorde det.

Hur som helst, känner mig riktigt stolt över mig själv - Finns ingenting som jag inte är klar med i skolvärlden just nu, känns det som iaf.
Undantaget Labbrapporten i kemi, den skriftliga delen själva tabellen är jag klar med.
Just ja, undantaget Musikuppgiften.

Okej, jag kanske inte är klar med allt - men mobba mig inte för det =P

Nu ska jag hämta (ytterligare) en kopp kaffe och svepa den med stort nöje =D
Nu ska jag ha en underbar dag, hörde ju att solen skulle komma att titta fram nån gång fram emot eftermiddagen...(Nu däremot har det precis slutat regna...)

Kommentarer
Postat av: Maks

Jo, hemmabygget kommer man ihåg. ;)
Det jag stör mig på var att det blev ju rätt! Eller?
Iallafall, det var kul att utveckla en "felatig" teori me nån annan.
Mina egna matteteorier begreps i vanliga fall inte av någon... Alls.

Postat av: Joakim

@ Max:
Felatig = Felaktig.
Men ska man skriva fel, så ska väl själva ordet "fel" också vara fel.....eller?

2007-03-28 @ 00:11:03
URL: http://fredagsfrackis.blogg.se
Postat av: Maks

Jo det var fel. Felfelfel.
Namnet e också "felatigt".
O de e felaktigt (orkar inte skriva "felatig") att skriva me norrländska men ja gör de iallafall fatt de e kul.
Men helt fel.
Denna text kan också tolkas fel, på ett felaktight sätt.
Om du e snurrig nu ska du bara höra oss när vi e igång live.

2007-03-28 @ 00:14:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback