I provtider

Jaha, då var man klar med den andra delen av Matte A proven. Det intressanta i kråksången är att jag inte har gjort den första delen ännu, alltså undrar man ju - kan verkligen skolverket nånting om matematik?
Att först göra andra delen och som andra prov gör man det första provet. Dessutom så gör vi först Matte A del 2, därefter hela Matte B och sedan Matte A del 1.
Mycket konstigt det där...

Hur som helst så gick jag upp till Jeanette efter provet och frågade om man kunde avanmäla sig ifrån sommarskola i matematik A, kändes rätt så onödigt efter det där provet. Det gick ungefär som de tidigare proven i Matte A - MVG, alla rätt. =)
Visserligen var det provet baserat på SP-matematiken, men nationella ska ju ändå ge ett rättvist betyg på kursen. Om nu inte Sergej lyckas blanda in läxförhören, för då går det dåligt för mig...
Egentligen, vem orkar bry sig om ett läxförhör - i Matte?!

Jag hade inte tänkt nämna fotbolls eller hockeymatcherna igår, men jag antar att det är omöjligt. Sverige gick ju på sin första förlust i hockey VM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback